WORD PDF LINK
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 - Αναλογίες
ΘΕΩΡΙΑ - Ορισμοί, Θεωρήματα & Τύποι
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 - Ομοιότητα
ΘΕΩΡΙΑ - Ορισμοί, Θεωρήματα & Τύποι
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 - Μετρικές Σχέσεις
ΘΕΩΡΙΑ - Ορισμοί, Θεωρήματα & Τύποι (Χωρίς αποδείξεις)
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 - Εμβαδά
ΘΕΩΡΙΑ - Ορισμοί, Θεωρήματα & Τύποι (Χωρίς αποδείξεις)
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 - Μέτρηση Κύκλου
ΘΕΩΡΙΑ - Ορισμοί, Θεωρήματα & Τύποι (Χωρίς αποδείξεις)
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12 - Ευθείες & Επίπεδα στο Χώρο
Π Ρ Ο Σ Ε Υ Χ Ω Σ ! ! !
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13 - Στερεά Σχήματα
Π Ρ Ο Σ Ε Υ Χ Ω Σ ! ! !
 
ΔΙΟΛΟΥ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ : Δε θα ήταν δίχως μια δόση αλήθειας, αν ισχυριζόταν κανείς ότι η διδασκαλία της Γεωμετρίας, στη Β΄ Λυκείου, είναι μια πικρή ιστορία. Οι λόγοι πολλοί και ποικίλουν από σχολείο σε σχολείο ή από καθηγητή σε καθηγητή. Παραθέτω μερικές αιτίες: (α) συχνά, ο ίδιος διδάσκων αναλαμβάνει και τη διδασκαλία της Άλγεβρας, η οποία σαν καπάτσα ερωμένη καταφέρνει πάντα με το νάζι και το ινάτι, να ξεκλέβει πολύτιμες ώρες από τη διδασκαλία της Γεωμετρίας, (β) οι αργίες, οι απεργίες, οι καταλήψεις, τα συμβούλια, οι εκδρομές, οι εκλογές κι ό,τι άλλο, καταφέρνουν ισχυρότερα πλήγματα στις λιγοστές ώρες της Γεωμετρίας, παρά σε άλλα μαθήματα, (γ) αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στα πρώτα κεφάλαια (πχ. συχνά, ουκ ολίγοι καθηγηγές πιάνανε το 9ο Κεφάλαιο - το πρώτο της επίσημης ύλης - τέλη Νοέμβρη (!!!), όταν οι οδηγίες του Υπουργείου ήταν ξεκάθαρες: μέχρι τα τέλη... Σεπτεμβρίου, να έχουν ολοκληρωθεί οι υποχρεώσεις των προηγούμενων κεφαλαίων). Τέλος πάντων, η απαξίωση της Γεωμετρίας γενικότερα είναι μια μεγάλη συζήτηση, που ούτε ξώφαλτσα δεν την αγγίζω εδώ. Επίσης, έγινε φαντάζομαι απολύτως κατανοητό, ότι ολόκληρη ετούτη η φλύαρη εισαγωγή έγινε μόνο και μόνο για να δικαιολογηθεί η... φτωχή σημειογραφία, εκ μέρους μου ;-) ! Τέλος πάντων, η διδακτική μου θέση συνοψίζεται στο εξής: για την απλή διδασκαλία της Γεωμετρίας, στην τάξη αυτή, επαρκεί πλήρως το διδακτικό υλικό του σχολικού βιβλίου και τίποτα περισσότερο. Οποιαδήποτε, περαιτέρω εμβάθυνση είναι φυσικά θεμιτή - αν όχι κι επιθυμητή - αν γίνεται ωστόσο από αγνό μεράκι και δίχως επαυξημένες, εξεταστικές απαιτήσεις, εκ μέρους μας.